0
02143000313

وجه تمایز ان ال پی با دیگر متد موفقیت

حتما می‌دانید که برای رسیدن به موفقیت در جنبه های مختلف زندگی صرفا یک راه وجود ندارد. به نظر می‌آید به اندازه هر انسانی که تاکنون به موفقیت در کار، روابط زناشویی، روابط اجتماعی و سلامتی یا بهبود وضعیت جسمی رسیده است، راه و روش متفاوت وجود دارد. در این مطلب سعی داریم به شما کمک کنیم تا وجه تمایز ان ال برای دستیابی به موفقیت را درک کرده و اگر فکر می‌کنید این روش مناسبی برای شما است، از آن بهره بگیرید.

نتایج قابل تکرار اولین تمایز ان ال پی است

اولین تمایز ان ال پی با دیگر روش ها نزدیکی آن به علم است. ان ال پی از ابتدا سعی داشته نتایج و ادعاهای خود را با روشهای قابل سنجش و تکرارشونده بررسی کند. به نظر می‌رسد این مورد در بسیاری از روشهای موفقیت که توسط افراد در سراسر جهان توصیه می‌شود، وجود ندارد.

مثبت اندیشی کافی نیست

همانطور که می دانید انسان غالبا علاقه دارد به نکات مثبت رویدادها توجه کند. بسیاری از افراد جامعه تصور می‌‍کنند که هر کاری از دستشان برمی‌آید و کافی است که اراده کنند. اما نکته همین جاست زیرا اراده انجام یک کار در وجود همه انسانها وجود ندارد. به بیانی دیگر مسیر زندگی و تجربه های ما، باعث می‌شوند اصلا دوست نداشته باشیم بسیاری از کارها را انجام دهیم.

مثبت اندیشی برای موفقیت

می‌توان گفت ان ال پی نگاه واقع بینانه تری به موفقیت آدمها دارد. و در شروع یادگیری این روش شما باید استعداد خود را پیدا کنید و از آن مهمتر قبول کنید که در هر کاری نمی‌توانید موفق شوید. البته این موضوع در مورد کودکان کمی متفاوت است. زیرا نظام باورها و ارزش های کودکان هنوز به راحتی قابل تغییر است.

سختکوشی و ممارست به جای تصور محض

اغلب وقتی کتابهای روانشناسی موفقیت را مطالعه می‌کنیم، متوجه می‌شویم نویسندگان آنها تاکید زیادی بر فعالیت های ذهنی دارند. تحقیقات در زمینه نورساینس و فیزیک کوانتومی در واقع تاثیر زیاد ذهنیت یک فرد در زندگی او را اثبات می‌کنند، اما واقعیت این است که اگر ما فاصله ذهنی دوری برای باور آن داشته باشیم به مشکل می‌خوریم.

به همین خاطر افراد واقع گرا با روش های کسب موفقیت که تاکید و توجه زیادی به تمرینات ذهنی دارند، ارتباط برقرار نکرده و مدرسان آن را شیاد می‌نامند. در ان ال پی موضوع متفاوت است، زیرا فعالیت های عملی بسیار بیشتر از تمرینات ذهنی آموزش داده می‌شوند. دلیل آن نیز حضور بیشتر ما در دنیای واقعی است تا در ذهن.

عادت های کوچک یا میکرو اکشن ها یک سکوی پرتاب برای نوآموز ان ال پی است. فعالیت های کوچکی که نتایج شگفت انگیزی در بلند مدت خواهند داشت. بنابراین به وضوح مشخص است که طرفداران این روش باید سختکوشی بیشتری برای تغییر از خود نشان دهند.

سختکوشی به جای تصور وجه تمایز ان ال پی

لطفا اول پیش نیازها را برآورده کنید

تمایز دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، نقطه ورود به آموزش های ان ال پی است. در جوامع مختلف افراد زیادی به دنبال موفقیت در زندگی هستند. این بدان معناست شخصیت های متفاوت، از نظر فرهنگی، اقتصادی، سنی، تحصیلی و اجتماعی تمایل به یادگیری روش خواهند داشت. در روش های دیگر معمولا افراد می‌توانند با هر شرایطی شروع به یادگیری موارد تخصصی دوره کنند. اما در ان ال پی استاد ابتدا شروع به آماده سازی ذهن افراد برای درک بهتر ان ال پی می کند.

الگوی ذهنی به جای رفتار

مردم تصور می‌کنند اگر ویژگی های رفتاری افراد الگو و موفق خود را در تصمیم گیری و زندگی شخصی خود تکرار کنند، به نتایج مشابهی مانند آنها دست می‌یابند، اما اصلا اینطور نیست. در واقع شاید همان فرد موفق در شرایط دیگر تصمیم دیگری در زمینه قبلی اتخاذ کند. اینجا اهمیت الگوی ذهنی مشخص می شود. الگوی ذهنی یعنی چراها، یعنی باورها و ارزش های فرد. ان ال پی باورهای افراد موفق را آموزش می‌دهد نه رفتارها.

همانند سازی مدل ذهنی


وقتی متوجه شوید افراد موفق در زمینه کاری شما سلسه مراتب باورها و ارزش های بسیار متفاوتی نسبت به شما دارند، شروع به بازنگری در مورد اولویت بندی ارزش های خود می‌کنید. مربی ان ال پی به شاگرد خود کمک می کند ابتدا سیستم ارزش های خود را تشخیص داده و در مرحله بعدی آنها تغییر دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *