0
02143000313

ارتباط بهتر با چند تکنیک عالی از ان ال پی

به منظور بهبود روابط ان ال پی یادآوری می‌کند که ما در دنیای بی‌نقصی زندگی نمی‌کنیم، و البته خود ما هم بدون نقص نیستیم. شاید توجه کرده باشید که اگر ویژگی مثبتی داشته باشیم مانند وقت شناسی، اینکه افراد دیگری که با آنها در ارتباط هستیم به موضوع وقت شناسی اهمیت نمی‌دهند، برای ما ناراحت کننده خواهد بود.

از طرفی دیگر اگر عادت و ویژگی منفی داشته باشیم، به طور مثال سیگار کشیدن، خیلی به آنهایی که همین عادت را دارند، سخت نمی‌گیریم و به راحتی با آنها همدردی می‌کنیم.

از خودتان شروع کنید

اگر ارتباط خوبی با خود نداشته باشید، بهبود روابط با دیگران غیر ممکن است. چطور وقتی از ارتباط با خود لذت نمی‌برید توقع دارید دیگران از ارتباط با شما خرسند شوند؟ شما در طول زندگی، فقط با یک نفر بیشترین زمان را سپری می‌کنید، و آن شخص خود شما هستید.

هر چقدر هم که اوضاع بد پیش برود، یا برعکس در اوج کامیابی قرار داشته باشید، این شما هستید که بیشترین درک را نسبت به مسیر طی شده دارید، نه شخص دیگری.

برای بهبود روابط باید کمی بیشتر تامل کنیم تا از فشار قضاوت دیگران و خود رها شویم. پس اولین تکنیک ان ال پی برای اینکه روابط بهتری را تجربه کنیم، حفظ آرامش کنونی خود است. پذیرش بیشتری نسبت به آنچه اکنون هستیم داشته باشیم، و آگاه باشیم که افراد دیگر هم در بهترین حالت ممکن خود هستند.

تمرین: اگر صفتی در دیگران دیدید که برای شما ناخوشایند بود، از خود بپرسید آیا من نیز ممکن است این ویژگی را داشته باشم؟

به  احساسات خود بیشتر توجه کنید

حالت عاطفی و میزان مثبت اندیشی و حال خوب ما ارتباط زیادی با کیفیت روابط ما دارند. آیا متوجه شده‌اید که در زمان هایی که احساس خوبی ندارید ، موارد منفی و نقطه ضعف های رابطه و اشخاص را می‌بینید و برعکس در زمانی که حال خوبی دارید، نقاط مثبت طرف مقابل و اتفاق های خوبی که در آن رابطه برای شما افتاده است را می بینید؟

با احساس منفی وارد گفتگو نشوید

قبل از اینکه وارد گفتگو با افرادی که با آنها در ارتباطید شوید، بهتر است از خود بپرسید: الان چه احساسی دارم؟ آیا احساس مثبت دارم یا منفی؟ سرحال هستم یا خسته؟ اگر در شرایط خوبی نیستید شاید قبل گفتگو با شخص دیگری، لازم باشد احساس خود را تغییر دهید تا منجر به تصمیمات و رفتارها اشتباه در رابطه نشود.

منتظر دیگران نباشید

بسیاری از افراد منتظرند که دیگران به سمت آنها بیایند، دیگران اول عذرخواهی کنند، تا آنها نیز واکنش مناسب را انجام دهند. واقعیت این است که در روابط شخصی و حتی بسیاری از روابط کاری، شاید این کار در ظاهر پرستیژ  بهتری برای شما داشته باشد، اما انرژی و وقت  زیادی از شما تلف خواهد کرد. و در مواقعی ممکن است افراد مهمی را از دست بدهید.

اینکه دیگران پیش قدم نمی‌شوند برای این نیست که شما تنها هستید و یا هیچ کسی لیاقت شما را ندارد، بلکه به خاطر این است که دیگران نیز مثل شما فکر می‌کنند.

تمرین: اگر می خواهید روابط خود را گسترش دهید و یا بهبود روابط در ارتباطات فعلی خود تج کنید، شروع به اقدام کردن و پیش قدم شدن کنید. در غیر این صورت از قبل یک نه دریافت کرده‌اید. پس چیزی از دست نمی‌دهید، لااقل شانس خود را امتحان کنید تا در آینده افسوس فرصت‌های از دست رفته را نخورید.

آیا تجربه ای در این زمینه داشته اید؟ لطفا تجربه خود را زیر این مطلب کامنت کنید تا به دیگران کمک کنید.

شما منحصر بفرد هستید

برای اینکه درک بهتری نسبت به استثنایی بودن خود داشته باشید، جالب است بدانید که اثرانگشت شما از هر 64 میلیارد انسان ممکن است در فرد دیگری مشابه باشد.  به عبارتی دیگر هرگز انسانی مشابه شما در تاریخ بشر وجود نداشته است.

شما کاملا یگانه هستید

به عنوان یک قیاس شاید بتوان مثال بهتری زد:

شما مانند یک الماس بسیار بسیار کمیاب هستید که اصلا کسی توانایی به دست آوردن و پرداخت هزینه آن را ندارد. عجیب است که با این وجود بعضی افراد خود را با شخص دیگری مقایسه می‌کنند، اینطور نیست؟

افراد در حال بازی کردن نقش های دیگران هستند. بعضی به خاطر علاقه زیادی که به سلبریتی ها، هنرمندان و شخصیت های تاریخی دارند، انرژی زیادی را از دست می‌دهند. از دیدگاه ان ال پی و تحقیقاتی که در این زمنیه انجام شده است، هر گز به طور کامل نمی تواند شبیه فرد، معروف و یا هر الگوی دیگرشوید.

بهتر است این انرژی ارزشمند را ذخیره کنید و شروع کنید جوهر وجودی منحصربفرد خود را نشان دهید.

برای ارتباط با شخصی که شناختی از آن ندارید

ان ال پی برای مواردی که نیاز به ارتباط با شخصی مهم دارید و هیچ شناختی نسبت به آن ندارید، تکنیک فوق العاده ای دارد. این ارتباط شاید فردی باشد که در فضای مجازی با آن آشنا شده اید و حالا می خواهید بهترین تاثیرگذاری را در اولین ملاقات داشته باشید. همچنین شاید مکالمه تجاری با یک مشتری بالقوه و یا مصاحبه استخدامی در شرکت معتبر داشته باشید.

نشان دهید که با شخص مقابل هماهنگ هستید

چطور؟  از زیان بدن استفاده کنید. از شروع مکالمه سعی کنید به صورت جزئی حرکات بدن و تن صدای طرف مقابل را تقلید کنید. مراقب باشید تکرار زیاد و کامل حرکات، باعث گارد گرفتن طرف مقابل می شود. پس خیلی آرام پیش بروید.

بدن و تاثیر آن در ارتباط

در واقع شما با این تکنیک به صورت ناخودآگاه به مخاطب خود می گویید که در حضور او آرامش دارید و هماهنگ هستید. اجرای این تکنیک نیاز به تمرین زیادی دارد، پیشنهاد می‌کنیم از فیلم های سینمایی شروع کنید.

سعی کنید در عین حال که حرکات بازیگر را انجام می‌دهید به دقت به کلمات او نیز توجه کنید و شنونده خوبی باشید. از افراد نزدیک خود نیز می توانید کمک بگیرید تا در ارتباط اصلی با مهارت کامل وارد شوید.

زبان بدن پیام های مخفی زیادی به دیگران القا می‌کند، آیا شما نیز در ارتباط با دیگران به این موضوع برخورد کرده‌اید. شخصی که با مدل راه رفتن و شیوه نشستن خود باعث شده باشد در حضورش حس خوبی نداشته باشید؟ تجربه خود را با دیگران در زیر همین پست به اشتراک بزارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *